پروفايل مديريت

«اقتصاد مقاومتی» در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم،

مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد؛

باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه ی

دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.


« مرضیه کارچانی »

اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی و مقاوم بودن



قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: هدف از اقتصاد مقاومتی ایستادگی در برابر استکبار جهانی است که رسیدن به سیاست های آن کشور را در برابر استکبار جهانی بیمه می کند...

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بنا به اهمیتی که اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور دارد لازم است که مبانی و ابعاد مختلف آن توسط فرهیختگان و اقتصاد دان ها برای مردم جامعه تشریح شود.

وی افزود: با افزایش سطح آگاهی جامعه از سیاست های اقتصاد مقاومتی مردم به سهولت می توانند مسئولان و دستگاه های کشور را در به انجام رسیدن ساست های اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی با اشاره به مبانی دینی و اقتصادی در مکتب اسلام و جامعه گفت: در جامعه اسلامی مبانی دینی و اقتصادی وجود دارد که برگرفته از مباحث شرعی است.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: عدم زیاده روی، استفاده از حلال و پرهیز از حرام خواری و قناعت و پرهیز از اسراف کاری از جمله معیارهایی است که در دین مبین اسلام مباحث روشنی درباره آنها وجود دارد.

وی افزود: به کارگیری مباحث و آموزه های ناب اسلامی در جامعه زمینه را برای کاهش اسراف و افزایش قناعت در جامعه به وجود می آورد که این امر سبب تحقق اجرای هر چه بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی ایران می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی با اشاره به اهمیت به کارگیری آموزه های اسلامی در جامعه گفت: اسلام دینی جامعه و کامل است که وظیفه اداره جامعه را در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی به عهده دارد.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن عناوین ارزشی و خارج شدن آنها از عنوان وابستگی باید مقاومت در بخش اقتصادی جامعه را افزایش دهیم و برای داشتن مقاومت در بخش های اقتصادی جامعه باید به معیارها و اصول دینی تکیه کنیم.

وی افزود: تکیه و الگوگیری از مباحث دینی در اجرای امور اقتصادی جامعه سبب می شود تا جامعه اسلامی در برابر تمام فشارهای استکبار جهانی که در راس آنها آمریکا قرار دارد ایستادگی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی با اشاره به راه های رسیدن جامعه به اقتصاد مقاومتی گفت: همه مردم جامعه اسلامی باید از اسراف دوری کنند زیرا که یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی در تمام زمینه‌ها دوری کردن از اسراف است.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: بهترین راه مقابله با بحران‌های جهانی و تهدیدات روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است که در آن باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه کرد و تحریم‌ها به عنوان فرصت‌هایی است که می‌شود برای اصلاح سیستم اقتصادی کشور از آن استفاده کرد.

وی افزود: تحریم‌های دشمنان به این دلیل است که به آنچه نیاز داریم، دسترسی پیدا نکنیم ولی اقتصاد مقاومتی به این معنا است که نیازهایی که داریم در داخل خود کشور تولید کنیم و وابسته به دیگران نباشیم.


برگرفته از:www.tasnimnews.com



  • موضوع
    » اقتصاد مقاومتی , » تصویر , » خلاصه , » گرافیک ,
  • موافقین ۰ ||| مخالفین ۰
    نمايش ادامه مطلب
    برچسب ها : , , , , ,

    نظرات کاربران


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    آرشیو